Pagina's

dinsdag 5 februari 2013

M. Woudstra
Oude Gracht 31
2011 GL, Haarlem

Mendy Xia
Bloempotstraat 8
3154 XA, Amsterdam
06-23242526
Mega.mendy@maanroosvis.nl


Utrecht, 1 februari 2013


Onderwerp/betreft: Klacht


Geachte meneer M. Woudstra,

Ter aanleiding van een klacht die ik u graag zou willen mede delen, bericht ik u. Ik heb namelijk twee weken geleden bij uw zaak, Hamster BV, een paar schaatsen van het merk Kootstra gekocht. Ik ben echter uiterst ontevreden over deze aankoop.

Om mee te beginnen, de service. Vorige maand was er een paar schaatsen van het merk Wieler in de aanbieding voor 100 euro. Dit paar schaatsen heb ik dan ook laten bestellen in mijn maat. Echter, uw werknemers hebben mijn bestelling niet doorgegeven, waardoor later in de maand, het paar schaatsen uitverkocht was. Hierdoor werd ik gedwongen het paar schaatsen van Kootstra te kopen van 125 euro. Dat ik het paar dat in de aanbieding was niet kon kopen, is de fout van uw werknemers. Zij hebben mijn bestelling niet juist doorgegeven. Vervolgens eiste ik een afprijzing van het paar van Kootstra, maar dit werd geweigerd. Uiteindelijk heb ik het paar voor de volle prijs betaald.

Dan, de kwaliteit van uw producten. Na het aanschaffen van het Kootstra paar schaatsen, begon ik meteen met schaatsen met het nieuwe paar schaatsen. Echter, vrijwel meteen aan het begin van mijn training, liet de veterbevestiging van de linkerschaats los tijdens het aantrekken van het nieuwe paar schaatsen! Dit vond ik toch wel uiterst schokkend. Hierna ben ik meteen terug gegaan naar uw zaak om het paar terug te brengen en mijn geld terug te vragen. Uw werknemers hebben aangegeven de schaatsen te willen repareren, maar ik heb dit geweigerd. Ik wilde graag de schaatsen terug brengen en mijn geld terug krijgen. Dit aanbod werd geweigerd.

In plaats hiervan, wilden uw werknemers mij wel een tegoedbon geven tegen de schaatsen. In eerste instantie vond ik dit nog prima, maar wanneer bekend werd dat deze bon maar beperkt geldig was, slechts twee maanden, heb ik dit aanbod geweigerd. Aangezien dit seizoen de schaatsen in uw sportzaak de enige producten waren die mij aanspraken, had ik geen profijt van deze bon. Ik ben namelijk niet van plan nog een paar schaatsen bij uw zaak te halen. Twee maanden is veel te kort.

Ik ben uiterst ontevreden over de service en kwaliteit van uw product en zaak.
Nu heb ik twee suggesties die ik voorstel. Ik zou graag de tegoedbon verlengd hebben tot onbeperkt geldig, zodat ik in de zomers eventueel ook zou kunnen profiteren van uw producten van Hamster BV. Als dit niet mogelijk is, verwacht ik graag het geldbedrag terug. Ik hoop tot een van deze voorstellen te kunnen komen met u. Alvast vriendelijk bedankt voor de moeite.


Met vriendelijke groet,

Mendy Xia


2 opmerkingen:

  1. Heee,

    Ik vind dat je een goede brief hebt geschreven.
    Het is duidelijk wat precies je probleem is en je bent ook duidelijk in wat je wilt bereiken.

    Alleen zou ik 'Ik zou graag de tegoedbon verlengd hebben tot onbeperkt geldig', anders hebben geschreven. Namelijk 'Ik zou graag een tegoedbon krijgen die onbeperkt geldig is.'

    Voor de rest heb ik niets aan te merken en heb je het prima gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een goede brief geschreven, het is duidelijk wat het probleem is en wat je wil bereiken met de brief. Er zijn wel een paar zinnen die misschien anders verwoord beter zouden kunnen zijn maar voorderest is het een hele goede brief !

    BeantwoordenVerwijderen